Etiketter

söndag 22 september 2013

Idrottsuppgifter

1. Jag tycker att vi har arbetat med att röra sig i olika fysiska sammanhang, reflektera över rörelse, hälsa och livsstil, genomföra och anpassa utevistelser och friluftsliv efter olika förhållanden och miljöer,
förebygga risker vid fysisk aktivitet och hantera nödsituationer på land och i vatten.

Vi har arbetat att röra oss allsidigt i olika fysiska sammanhang genom att göra olika sporter/lekar som bollsporter, höjdhopp, simning, dans, osv.

Vi har arbetat med att reflektera över rörelse, hälsa och livsstil när vi gjorde idrottsreflektioner om gunnesborundan när vi gjorde konditionsträning. 

Vi har arbetat med utevistelser och friluftsliv nu i nian, vi har kollat på filmklipp om det och behövt planera en vandring i fjällen eller skogen. Vi har orienterat många gånger i Skrylle och St Hans backar.

Vi har arbetat med risker vid fysisk aktivitet och att hantera nödsituationer på land och i vatten på olika lektioner, vi kollade på ett filmklipp om hur man ska bete sig i en kanot för att den inte ska tippa över så att man ramlar i och vi har gått igenom att man ska stretcha för att inte skada sig senare.

2. Jag tycker inte att vi har arbetat med kroppsideal inom idrotten och hur individens val av idrotter påverkas av olika faktorer.

3. Jag behöver nog arbeta med dans och motorik och koordination även om jag aldrig någonsin kommer att kunna hjula.

Jag skulle helst arbeta med lekar eller styrketräning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar