Etiketter

onsdag 24 april 2013

Att vara eller icke vara... en nörd


Mynningsflamman bländade mina synorgan och mina ögon blev ansträngda, jag borde köpa Gunnarsglasögon. Jag fick kramp i fingrarna av spammandet. Det var då jag fick en triple killstreak awesome helicopter blast of awesomeness och levlade upp till Command Sergeant Major III.

Mina noobiga kompisar blev avundsjuka, speciellt edede_98. För 3 år sedan var han i prestige 5, level 12. 2,5 år senare började jag spela. Det var då jag levlade om honom på en halv dag och blev kickad från lobbyn av thedarkblader98.

Det var då... min pappa knackade på dörren.
- VAD?! skrek jag i en respektfull ton.
- Det är mat, svarade min far.

När vi satt ner i det fina köket och småpratade som normala människor så nämnde min fader en sak.
- Pontus, min son. Du borde gå ut och spela fotboll med dina vänner och sluta sitta vid din dator hela dagen.
- Men min fader, du köpte denna dator för 8888 kr. Jag respekterar dina pengar och tänker använda denna dator på det bästa möjliga sättet.
Jag såg i min faders ögon att han inte tyckte det var okej att jag satt vid datorn 24/7.

Kan jag inte få göra vad jag vill? Någonting jag är bra på och tycker är roligt? Men icke. Varje gång jag spelar ett spel tror folk att jag hackar eftersom jag äger för mycket. Jag blir dömd av folk som älskar samma sak. ÄR DET RÄTTVIST?! Nopp.

Ska vi behöva skämmas för att vi är extremt bra på saker? Nopp. Om Einstein skulle skämmas för att han var ett geni så skulle många andra teorier tros vara sanna. Men nopp, han skämdes inte och därför ändrade många forskare sina teorier inom astronomi och fysik. Han inspirerade många personer att forska, t.ex Stephen Hawkins. Men NOPP! Han skämdes inte och ändrade därmed personers åsikter på världen.

Så nej, vi borde inte skämmas för att vi äger. Även om vi gör det för mycket.




BAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar